viernes, 19 de abril de 2013

Croquetes super crunchis (fetes amb la panificadora) i un ingredient secret

Avui us explico un d'aquells invents que surten a la cuina per necessitat i que, de vegades, com en aquesta ocasió, donen un resultat fantàstic.
Resulta que estava jo amb la massa de les croquetes de pernil fetes, ja refredada, moldejades les croquetes i tot i em disposo a rebossar-les i fregir-les.


Llavors, OH,,, HORROR!,,,, no tinc farina blanca....
Peròoooooooooooo, si farina d'arròs.. que la veritat, ja no sé ni per què la tenia a casa,  ni per què la vaig comprar, ni res de res. Però allà, en un pot de vidre farina blanca d'arròs....
Per què no arrebossar amb farina d'arròs?


Dit i fet... la farina d'arròs és més fina, i no cal tanta com la farina de blat per arrebossar les croquetes. Després, es passa per l'ou  i la farina de galeta (sempre m'he preguntat per què se'n diu així, si està feta de pa??) i a fregir amb oli d'oliva.


El resultat ja el veieu... una crosta ben rossa i cruixent. Una mica més i no puc fer ni les fotos, amb els tres pirates que tinc a casa i que mengen pels descosits.

Per cert, són les primeres croquetes que faig amb la panificadora i que em queden com jo vull. He vist algunes receptes per la xarxa i vaig adaptar aquesta  del web de Hola!.

Ingredients:
200 grs de pernil serrà tallats ben petits
1 ou dur també tallat petit
50 ml d'oli d'oliva
1 ceba mitjana (uns 50 grs.) talllada a rodanxes ben fines
170 grs. de farina fluixa
600 ml de llet sencera
nou moscada i pebre negre 
farina d'arròs, un ou batut i farina de galeta per arrebossar les croquetes
oli d'oliva fer fregir-les.

Preparació:
1.- Es posa a la cubeta l'oli i la ceba i es marca el programa de fer melmelades.
2.- Una estona després, quan la ceba comença a ser transparent, s'hi afegeix el pernil i l'ou dur i es deixa cinc minuts
3.- Afegim la resta d'ingredients, la llet primer, la farina, la nou moscada i el pebre negre i ja ens en podem oblidar. 

Quan estigui fet només queda arrebossar (aqui entren en acció els peques per fer les formes més rares de croquetes que hagueu vist mai) i fregir... 

Total un parell d'hores de procés i cinc minuts que duren a la taula... ara bé, res a veure amb les croquetes congelades! Bon profit!

1 comentario:

  1. Unes croquetes espectaculars!!! Provaré això de la farina d'arròs!!! Una abraçada per tu i pels pirates que volten per casa teva!!!

    ResponderEliminar