sábado, 27 de febrero de 2016

Cybercuina o la cuina de les màquines

Hola a tothom!
Aquest blog meu està una mica descuidat... definitivament no sóc cap bloguera constant, i ja he acceptat que serà així; de tant en tant pujaré una entrada que em fa especial il·lusió, sobretot per recordar com es fa ;)

Aquest últim any la nostra cuina ha patit una cybertransformació: hem adoptat dos robots de cuina, els dos de la marca Moulinex, un el Companion i l'altra la Cookéo (no me'ls han regalat la casa, no n'haig de fer publicitat ;)).

Això ha significat que he estat un temps adaptant receptes, provant, assajant i cuinant més que mai... més dolços, més sopes, més masses de pa i pizza, més plats de cullera... més de tot!

Ara que ja els tinc més que testats i que la inversió va valer la pena, espero anar posant receptes que us demostrin com els temps de fer una recepta es poden reduir a un sospir i que, per fi, si t'oblides que tens una olla al foc no acabaràs cremant la casa.

Per estrenar-me, uns panets de llet amb trossets de xocolata, al que són molt aficionats els meus fills. Fer la massa costa cinc minuts, pastar i llevar es fa dins de la mateixa màquina i només has de fer boles i pintar amb ou abans d'enfornar. Com sempre, els meus nens m'han ajudat a fer les boles, i diguem que les formes són artístiques (jiji).


Aquesta recepta està feta amb la Companion.. per qui no sàpiga quina mena de màquina és, us en poso una foto


Aquesta màquina és la competència francesa de la Thermomix i fa gairebé les mateixes coses a un preu molt més baix. Sé que hi ha seguidors i seguidores fervents de la Thermomix (jo no l'he tinguda mai) però jo n'estic supercontenta.

Anem per la recepta:

Ingredients
10 grs de llevat sec per fer pa o 25 de fresc.
260 grs. de llet (per mi, sencera)
500 grs. de farina de força
80 grs. de mantega a temperatura ambient
3 cullerades de sopa de sucre llustre
1 cullerada de cafè plena de sal
1 rovell d'ou per pintar els panets
150 grs. de perles de xocolata

Elaboració

1.- posar les perles de xocolata al congelador mentre dura l'amassat de la pasta
2.- dins el robot, amb l'accessori de fer massa, posar la llet, el llevat i el sucre velocitat 3, 35º 4 minuts
3.- afegir-hi la farina, la sal i la mantega. Programa pastar (P2) i afegir els trossets de xocolata 30 segons abans d'acabar.
4.- deixar llevar a la mateixa màquina a 35 graus 45 minuts
5.- treure la massa, dividir en porcions, fer boles i posar-les ja a la safata del forn (jo les passo a sobre d'un paper sulfuritzat)
6.- pintar amb el rovell batut
7.- deixar llevar 30 minuts a 30 graus (jo els he deixat dins del forn)
8.- coure en el forn preescalfat a 220º 8-10 minuts
9.- deixar refredar abans de menjar (si pots!)




Molt bons, esponjosos, veurem si duren més d'un dia per saber si aguanten
Bon profit!

1 comentario:


  1. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

    FadoExpress là một trong những top công ty chuyển phát nhanh quốc tế hàng đầu chuyên vận chuyển, chuyển phát nhanh siêu tốc đi khắp thế giới, nổi bật là dịch vụ gửi hàng đi đài loangửi hàng đi pháp và dịch vụ gửi hàng đi canada uy tín, giá rẻ

    ResponderEliminar