domingo, 18 de diciembre de 2011

Una truita amb carbassó i bull negre

Aquesta setmana tenia pendent aprofitar cinc carbassons mida gegant que m'han regalat. Una de les coses que tenia clares és fer una sopa de carbassó amb formatge, una de les menges habituals dels meus nanos a la nit i per a la resta (no podia fer 10 litros de sopa), he optat per una truita de carbassó sense patata i amb buti negra.

Ingredients:
- Dos carbassons (entre 700 i 800 grs de carbassó)
- Oli d'oliva per fregir
- Sis ous de corral (són més cars, a 2 € la mitja dotzena, però es nota molt en el gust)
- Sal 
- Bull negre (4-5 talls)


Com fer-la:
S'ha de tenir una mitja hora de temps, ja que cal fregir el carbassó molta estona fins que s'estovi i es comenci a daurar. No cal posar gaire oli, seria com estofar-lo més que fregir-lo... arriba un moment en què l'aigua ja s'ha evaporat i es comença a enganxar a la cassola (sobretot, remeneu molt sovint)... senyal que ja està llest. Ens cal llavors colar-lo per treure l'excés d'oli (que guardarem per a una altra ocasió). Ens quedarà um mig quilo de carbassó.
Barregem els sis ous amb la sal, hi afegim el carbassó i el bull negre. Jo no l'he fregit, em semblava que ja seria massa fregit tot plegat, així que directament de la nevera. El tallem a bocins ben petits i s'afegeix a la barrreja.
Com és una truita que no porta patata, costa molt que cualli, així que cal tenir paciència i donar-li vuit o deu voltes perquè després no ens surti tot de líquid.
Jo la prefereixo freda, així que l'he amagada... per si les mosques.
I aquí teniu la foto. Bon profit!

No hay comentarios:

Publicar un comentario