sábado, 21 de febrero de 2015

Pastís d'aniversari Minecraft

He tornat! (altre cop)

No me'n sé avenir que ja hagin passat dos mesos des de l'ultima vegada que vaig fer un post. Ara es confirma el què em deia la meva mare fa anys, i que per suposat, llavors jo no creia.... "quan més gran et fas, més ràpid passa el temps"... i els meus fills van fent anys, a mi cada cop em falten més hores al dia per acabar tot el que haig de fer i ja gairebé estem a Setmana Santa,,,
Algunes vegades us he explicat que els meus fills no els agrada gens els pastissos que es fan avui en molts aniversaris: farcits de melmelades, amb icing de sabors i colors o amb pasta de sucre (fondant)... tot el què sigui maco però no tingui bon gust, fora (a veure si em sortiran minimalistes!).

Total, que fer un pastís d'aniversari que sigui una mica més que una coca suposa un desafiament cada any. Res d'icing ni de fondant per enlloc, ni melmelades, però que sigui xulo.
I a més, per embolicar-ho més, fem els aniversaris amb temàtica... aquest any ja comencen a entrar els videojocs, ha tocat fer aniversari amb temàtica Minecraft.

Primer, vaig decidir que havia de ser senzill, així que el personatge de Minecraft pel pastís seria un monstre que es diu creeper


Segon, pensar com faig el color verd, perquè el negre estava clar que serien rajoles de xocolata negra (prohibit xocolata amb llet o blanca).
Així em vaig passar un parell de dies, donant-li voltes, fins que ordenant els trastos dels pastissos vaig trobar unes restes d'una caixa de sucre de colors... I pam! ja ho tenia! La capa verda del pastís seria sucre blanc tenyit de color verd.

Però... (sempre hi ha un però), només tinc colorants en pasta... quedarà bé?
La primera prova va ser un fracàs, el colorant en pasta directament al sucre no es barreja ni de broma. Llavors haig de barrejar colorant blau i groc en pasta amb una mica d'aigua, que es desfaci bé i afegir-ho al sucre,,, però clar,,, el sucre es mullarà!
Clar!... si es mulla, queda fet una pasta que permet que s'enganxi al pa de pessic i quan es seca queda una crosta... les rajoles de xocolata les vam enganxar un cop el sucre va estar sec amb una mica de crema de cacau.

Al final,,, base de pastís zebra de pa de pessic de tota la vida i un creeper fet pels meus fills. Del pastís no en van quedar ni els bocins i tots els nens de la classe sabien qui era el creeper, mentre que els pares, la majoria no en tenien ni idea... 

Us en deixo unes fotos... espero que la idea us serveixi per qui te nens com els meus, amb gustos diferents



Moralina (o moraleja en castellà) meva d'aquest pastís: a vegades no cal complicar-se tant la vida, una mica de sucre i xocolata i els nens gaudeixen igual!




Pastís zebra:
Per a aquest pastís tant gran (encara que a la foto no ho sembli), he hagut de doblar els vasos de la recepta tradicional del pas de pessic de iogurt

1 iogurt natural (en el meu cas, grec)
1 mida del vas de iogurt d'oli d'oliva
2 mides del vas de iogurt de sucre
3 mides del vas de farina fluixa
3 ous
1 sobre d'impulsor químic (el més conegut és el Royal)
un polsim de sal
una cullerada d'aroma líquid de vainilla

3 cullerades de sopa de cacau negre en pols

Es barreja tot i se'n fan dues parts iguals. Les posem en dos bols.  A un dels bols hi afegim les 3 cullerades de sopa de cacau i barregem bé.
Ara que tenim les dues barreges, només hem d'anar posant d'un bol i d'un altre a la safata que haurem pintat amb mantega i enfarinat i cap al forn a 180º una mitja hora.
(no tinc fotos de l'interior perquè no hi vaig pensar,,, un altre dia)

Un bon tutorial de com fer que les ratlles de la zebra es vegin bé al pastís el teniu aquí.

Bon profit!

No hay comentarios:

Publicar un comentario