martes, 22 de noviembre de 2011

... i després de molts intents, les magdalenes!

Per fi! després de molts intents, unes magdalenes amb cara i ulls!
Cansada de fer proves i que em surtíssin unes magdalenes penoses, aixafades i amb gust de ecs-quin-fàstic, vaig estar donant voltes per la xarxa buscant una recepta o alguns trucs en blocs de gent que ho hagués provat i vés per on, els vaig posar en pràctica i va funcionar a la perfecció.
També volia fer unes que no portéssin mantega, no per res, és que no en tenia.
Primer de tot, la recepta, del web Mundo Recetas
  • 3 ous
  • 2 iougurts naturals (jo vaig fer servir 1 de natural i 1 de llimona)
  • 1/2 iogurt d'oli d'oliva
  • 2 iogurts de sucre
  • 3 iogurts de farina
  • 1/2 sobre de llevat químic
  • la pell d'una llimona (jo no ho vaig fer servir ja que vaig utilitzar el iogurt de llimona)
  • jo hi vaig afegir tres cullerades de cacao pur en pols (marca Valor)
Els consells que he anat trobant i que he posat en pràctica:
Del web "El monstruo de las galletas", quatre de molt fàcils:
  • El forn ha d'estar molt calent. Deixeu-lo una estona a 220 ºC o al màxim del vostre forn.
  • No obriu el forn fins que les magdalenes estiguin ben formades (jo he deixat passar un quart d'hora abans de mirar res). Un canvi brusc de la temperatura pot fer que es desinflin si encara no estan formades del tot.
  • La safata de les magdalenes al mig del forn. 
  • Els motllos de paper, millor no. S'obren i fan que la magdalena no creixi bé. Millor de silicona o flaneres o d'alguna altra mena que sigui rígid. 
En un altre bloc, "Una terapia muy dulce", el consell més curiós de tots i que per a mi, ha estat clau. 
Deixeu la massa a la nevera almenys una hora. I si és més temps (fins i tot tota la nit), millor, més pujaran. El contrast entre la massa freda i el forn molt calent fa que creixin de cop.

I per acabar, les fotos:

acabades de sortir del forn
aquestes, amb sucre
i no s'han cremat per sota!

No hay comentarios:

Publicar un comentario