martes, 29 de enero de 2013

Pa de motlle amb panificadora

Per fi!!!! Després de uns quants intents, per fi m'ha sortit un pa de motlle tou, esponjós, que ha pujat fins gairebé sortir de la cubeta de la panificadora, que es talla bé i es saborós. El pa de motlle DE-FI-NI-TIU...
A més, com s'ha de deixar a la panificadora fins que estigui fred perquè l'escorça quedi tova, engego la màquina a la nit i al matí està llest per esmorzar i preparar entrepans.
 
 
 
 
 
No tinc ni idea d'on he tret la recepta, és un d'aquells papers que penjo al suro de la cuina pensant que provaré la recepta i si em surt bé, la penjaré citant-ne la font... però aquest cop no vaig apuntar d'on l'he treta...
 
En fi, aqui van els ingredients (per un pa de 750 grs., unes deu-dotze llesques):
 
- 35 grs. de llet (jo li vaig posar el doble)
- 165 grs d'aigua tèbia, millor d'ampolla
- 500 grs. de farina de força o T55
- 20 grs. de sucre (aquest cop blanc)
- 1/2 cullerada de sal
- 35 grs. de mantega desfeta (al microones)
- 1 cullerada de suc de llimona
- 1 sobre de llevat sec (per fer pa)
 
Com sempre que es fa un pa a la panificadora, primer els ingredients líquids, aigua+llet+suc de llimona+mantega fosa, després la farina, el sucre i la sal a una banda i el llevat al costat oposat. Triar el programa de pa normal, 750 grs i sense torrar... i a dormir!
 
Al matí et trobes amb això:
 
 
Entre l'esmorzar i els entrepans, mitja hora després ja era història..... però algun dia potser fins i tot sobrarà i es podrà congelar!

No hay comentarios:

Publicar un comentario