viernes, 20 de octubre de 2017

Investigant el món slow cook - caldo de carn

Fa gairebé un any, vaig caure en la tentació de comprar una slow cook petita (2.4 litres), de segona mà, després d'uns quants mesos d'investigar a les xarxes. Vaig entrar en dos grups de facebook en els quals la gent comparteix trucs i receptes; un de nordamericà, amb les mateixes receptes tota l'estona i un altre d'espanyol, del qual és responsable la Marta Miranda, que també porta un web de referència en aquest món de les olles lentes: www.crockpotting.es
Un any després, gairebé no encenc la meva cuina, tinc ja dues olles de diferent capacitat (2,4 litres 3,5 litres) i una tercera de 6,5 litres en camí. 
la de 3,5 litres
la de 2,4 litres

He de reconèixer que m'ha enganxat totalment. Primer deia que quina pèrdua de temps (i de cost elèctric) deixar una olla engegada 6,7,8,15 hores per fer un menjar. Ha resultat que gasta poquíssim i que els menjars surten saborosos i amb els gustos concentrats. Afegir que no fa fum, no taca res i és molt fàcil de netejar.
Com tots els aparells, no serveix per tot. Així que des d'aquí em proposo experimentar i donar-vos a conèixer el que sí m'ha sortit bo (que ja són unes quantes receptes).

Començo per una que és un hit de les olles lentes: el caldo de carn.

He fet servir l'olla de 3,5 litres perquè la grossa encara no m'ha arribat. N'he tret dos litres de caldo daurat, concentrat i sense gairebé greix. Aquesta nit en farem sopa!

Ingredients:
- verdura: 1 patata, una mica d'api, un porro
- carn: un os de pernil, un quart de gallina
- sal

Els ingredients són a gust del consumidor. Jo vaig posar el què tenia per la nevera i el congelador.
Ara només cal posar-ho tot dins l'olla, emplenar d'aigua i engegar en mode "high" 12 hores.
No us imagineu com n'és de satisfactori emplenar una olla, desentendre's i 12 hores després tenir un caldo que tornaria a la vida a un mort!



nota: les verdures i la carn no les he aprofitat. Després de 12 hores no crec que valgui la pena.

No hay comentarios:

Publicar un comentario