jueves, 10 de noviembre de 2011

Aid al-Adha, felicitats per la festa del Corder!

El dilluns els veïns de sota em van regalar uns trosos de xai, i és clar, havia de fer cuscús,,, si tens una carn bona, de xai i és la Festa del Corder (Aid al-Adha), toca fer-ne.


cuscusera del web www.enciclopediadegastronomia.es
 Tinc bastants llibres de receptes del Marroc però amb això del tema digital els tinc bastant oblidats, així que vaig anar a cercar una recepta al l'aplicació de l'smarphone que sempre porto... al final després de molt voltar, vaig acabar a la pàgina "Una mirada desde el sur", veient la seva recepta de cuscús de xai, que va ser la que va acabar a la taula. No us puc posar fotos perquè no vaig ser-hi a temps, així que si aneu a la pàgina de la recepta veureu com es fa pas a pas. No és gens difícil, tan sols tenir les espècies que fa uns anys sí que era complicat de tenir però que avui en dia trobes arreu.
El què no us pot faltar és la barreja d'espècies que es diu Ras El Hanout, hi ha moltes combinacions, segons la zona on la compreu (al Marroc), o l'empresa que la comercialitza... pot portar nou moscada, pebre negre, cardamom, canyella, comí, orenga, coriandre, cúrcuma, comí de prat, pebre vermell, caiena, anís, lavanda, gingebre, galanga, etc... o sigui que si voleu, us podeu fer la vostra pròpia barreja de Ras El Hanout.


algunes espècies que pot portar el Ras El Hanout
Una de les coses que fa que avui en dia fer cuscús sigui tan fàcil és que la sèmola de blat ja es ven precuinada. Recordo fa anys, en un dels meus viatges al Marroc, estar hores i hores fabricant les boletes del cuscús asseguda a la fresca. Ara, en deu minuts està fet i surt també molt bo. Fins i tot, aquesta vegada he barrejat dos tipus de cuscús precuinats, un amb espècies i un altre sense.
Us animo a provar-ho... val la pena! Ah! i a tothom Mabrouk al-Eid!

No hay comentarios:

Publicar un comentario