jueves, 5 de diciembre de 2013

Pa dolç de caqui

Avui he trobat una recepta que fa que pugi aprofitar tres coses a casa i m'encanta!
La veritat que el més urgent de gastar són dos caquis que vaig comprar perquè els meus fills els provessin i ha estat un fracàs absolut.
Així que com els caquis s'espatllen de seguida alguna cosa n'havia de fer,,, i com que feia molts dies que no engegava la panificadora, havia de ser un pa. He trobat una recepta fantàstica a "La cocina de mi abuelo", a on a més de necessitar caquis tambe cal farina d'ametlla,,, ole! i mantega, ole ole!
No he buscat més. Era la recepta perfecte per a mi.

Els ingredients són els següents:
  • 400 grs de farina (jo he fet servir una del Hacendado que tenia oberta i que ja ve amb el llevat barrejat, la de "bizcocho")
  • 200 grs de sucre integral (jo he posat xarop concentrat d'atzavara -ágave en castellà. Com que l'atzavara endolceix més que el sucre, l'equivalència de 100 grs. de sucre són 66 grs de xarop d'atzavara). Jo n'he posat 75 i no els 133 que caldria, que no volia que quedés gaire dolç.
  • 3 caquis (jo només en tenia 2)
  • 125 grs de mantega 
  • 125 grs d'ametlla picada (jo tenia farina d'ametlla)
  • 3 ous
  • 1 sobre de llevat químic (que a mi no m'ha fet falta, ja que la farina ja en portava)
  • un pessic de sal
Elaboració:

1.- Pelem els caquis, els trossegem i els posem en una olla amb el xarop d'atzavara. Cinc minuts, tanquem el foc i hi afegim la mantega. Triturem.
2.- Barregem la farina de blat, la d'ametlla, el pessic de sal, hi afegim els ous batuts. Amassem amb la mà, afegim la farina de caqui, atzavara i mantega i continuem amassant amb la mà fins que quedi una bola, semblant a la d'un pa
3.- Només queda enfornar a 170ºC entre 40-45 minuts o enmotllar-lo a la panificadora i escollir el programa de coure el pa. 




Una mica més i no puc fer la foto. Se m'han endut un quart encara calent (d'una amiga que estava a casa) i la resta l'he guardat per demà esmorzar. El trosset que hem provat estava bo, un pa amorosit per la fruita i amb moltes vitamines!... us animeu a provar-lo?

Bon pont!

1 comentario:

  1. Mirei, pa de caqui! Qué original! Si és tan bo com el de moniato i carbassa estarà per llepar-se els dits!!!! A veure si m'agencio uns caquis i el provo!!! Petons!!!

    ResponderEliminar