lunes, 9 de enero de 2012

el mega sobao pasiego

Els sobaos pasiegos són un dels meus dolços favorits. I com que els Reis m'han portat una màquina de varetes, l'hem estrenada fent-ne un de gegant, tant com la placa del forn de llarg i la meitat d'ample.

La recepta, del Gastronauta, encara que mirant amunt i avall he vist que coincideixen bastant. Algú hi posa mel, o licor (en el meu cas no, que hi ha nens golafres pel mig)

Per a uns 12 sobaos grans
  • 250 grs de mantega fosa al microones
  • 250 grs de farina de blat (millor si és de reposteria)
  • 250 grs de sucre blanc
  • 1 cullerada de la pell de llimona ratllada (jo no en tenia, així que li vaig posar esència de llimona)
  • 3 ous batuts (amb la meva supermàquina nova batuts i augmentats el doble!)
  • 2 culleradetes de postre de llevat químic (el dels sobres de tota la vida)

Total, que hem batut amb la màquina la mantega amb el sucre, l'esència de llimona i els ous prèviament batuts. Després hi hem afegit la farina passada pel sedàs amb el llevat i l'hem abocat a un motlle fet amb paper sufuritzat. En podeu trobar un tutorial aquí

Com que ja era una mica tard i no ens podíem dedicar a fer-ne de petits, hem fet un d'enorme, i ens ha sortit això (forn preescalfat a 180º i uns 15-20'):



El portaré aquesta tarda a una runió (com dèia el meu fill petit); els petits fets amb motlles de silicona per a magdalenes rectangles (regal dels Reis també), ja no existeixen

Bon Any!

No hay comentarios:

Publicar un comentario